Čínský výrobce elektromobilů BYD dělá v automobilovém průmyslu vlny. Od roku 2022 překonala společnost v celosvětovém prodeji elektromobilů amerického giganta Tesla, což znamená významný posun v dynamice trhu. Její nejnovější inovace, průkopnický hybridní motor, je příkladem jejího odhodlání posouvat hranice automobilových technologií.
Společnost Tesla je již dlouho etalonem inovací v oblasti elektromobilů, známá svými vysoce výkonnými luxusními modely a špičkovými technologiemi. Od uvedení modelu Roadster v roce 2008 stojí Tesla v čele revoluce v oblasti elektromobilů a inspiruje ostatní výrobce automobilů ke vstupu na trh s elektromobily.
Zdroj: Youtube.com
Strategické zaměření společnosti BYD na cenovou dostupnost a technologickou zdatnost jí však umožnilo získat významný podíl na trhu. Základní ceny elektromobilů této společnosti začínají na necelých 8 000 dolarech (v přepočtu asi 169 tisících korun), což je v ostrém kontrastu se základními modely společnosti Tesla, jejichž cena začíná na 42 000 dolarech (asi 886 tisíc korun).
Představení hybridního motoru BYD s duálním pohonem Společnost BYD představila nový hybridní pohonný agregát, který je schopen ujet na jedno nabití a natankování více než 2 000 km. Tato inovace řeší jednu z hlavních obav potenciálních kupců elektromobilů: obavy z dojezdu. Omezená dostupnost nabíjecí infrastruktury je významnou překážkou pro široké rozšíření elektromobilů. Nový motor společnosti BYD, který kombinuje elektrické a benzinové zdroje energie , představuje významný krok vpřed při překonávání tohoto problému.
Hybridní technologie byla integrována do několika modelů BYD, včetně Qin L a Seal 06. Tento dvoupalivový systém nejenže prodlužuje dojezd vozidla, ale také nabízí flexibilitu při výběru paliva, takže je praktickou volbou pro různé jízdní podmínky. Tento vývoj podtrhuje odhodlání společnosti BYD zlepšovat možnosti plně elektrických i hybridních vozidel, přičemž hybridy jsou v současnosti celosvětově nejoblíbenějším alternativním pohonem.
Pokroky v oblasti autonomního řízení Kromě inovativních motorů společnost BYD také významně pokročila v technologii autonomního řízení. S tím, jak automobilový průmysl směřuje k větší automatizaci, se společnost BYD staví do pozice lídra v této oblasti. Společnost nabízí pokročilé autonomní funkce ve všech svých vozidlech bez příplatku, což je krok, který by mohl demokratizovat přístup k této technologii.
Zatímco společnost Tesla je v této oblasti průkopníkem se svými systémy Autopilot a Full Self-Driving (FSD) , které stále vyžadují dohled řidiče, přístup společnosti BYD je zpřístupnit autonomní řízení všem. Podle zakladatele společnosti BYD Wanga Chuanfu společnost „zahajuje éru, kdy je autonomní řízení dostupné pro každého“.
V reakci na to Tesla rozvíjí svůj projekt Robotaxi v texaském Austinu , což je plně autonomní služba pro přepravu cestujících. Tento pilotní program, který byl zahájen v červnu, umožňuje zaměstnancům společnosti Tesla využívat tuto službu ve vymezené oblasti. Přemístění sídla společnosti Tesla do Austinu v roce 2021 bylo částečně ovlivněno texaskými předpisy, které jsou pro autonomní řízení přípustnější.
Vzhledem k tomu, že konkurence mezi společnostmi BYD a Tesla sílí, zdá se, že budoucnost automobilového průmyslu bude definována inovacemi v oblasti technologií elektrických i autonomních vozidel. Vzhledem k tomu, že se obě společnosti snaží překonat jedna druhou, mohou spotřebitelé v nadcházejících letech očekávat další pokrok a dostupnější možnosti.