Potenciální spojení Apple a Duolingo by mohlo propojit živý překlad v AirPodech se strukturovaným jazykovým učením a otevřít cestu k novým formám vzdělávání od okamžité zpětné vazby po výuku v rozšířené realitě.
Nejlepší synergie jsou ty, které vedou k oboustranně výhodnému scénáři, kdy jsou nedostatky jednoho potenciálního partnera kompenzovány silnými stránkami druhého a naopak. Vzhledem k tomu, že ikonická sluchátka AirPods od společnosti Apple nyní podporují živé překlady, zatímco aplikace Duolingo pro učení jazyků nikoliv, potenciální partnerství mezi těmito dvěma odlišnými subjekty se nyní stává jasnou možností. Na první pohled by se většina lidí možnému partnerství mezi společnostmi Apple a Duolingo vysmála. Ujišťujeme vás však, že toto šílenství má svůj smysl.
Duolingo bylo v roce 2024 nejstahovanější vzdělávací aplikací na světě a má poměrně oddanou uživatelskou základnu. Například podle vlastního průzkumu společnosti Duolingo, který je součástí její jazykové zprávy za rok 2024, byla druhým nejoblíbenějším jazykem ke studiu v Číně japonština a pouze 32 % jejích studentů uvedlo, že se příslušným kurzům Duolingo věnují jen „pro zábavu“. To naznačuje, že zbylých 68 procent to s dosažením znalosti japonštiny myslí zcela vážně.
Podobně druhým nejoblíbenějším jazykem mezi uživateli služby Duolingo v Jižní Koreji byla japonština a opět pouze 29 procent uživatelů uvedlo, že příslušné kurzy japonštiny navštěvují jen pro zábavu. Tyto dva údaje nám dávají hrubý odhad, jaký je podíl seriózních/angažovaných uživatelů platformy: zdá se, že přibližně dvě třetiny uživatelů Duolinga se do jisté míry angažují v dosažení znalosti daného jazyka podle svého výběru. To je něco, co může být pro Apple zlatým dolem, jak si za chvíli vysvětlíme.
Duolingo mělo v roce 2024 34,2 milionu denních aktivních uživatelů (DAU ) a 9,5 milionu prémiových předplatitelů (ve 4. čtvrtletí 2024). To znamená, že aplikace přeměňuje více než čtvrtinu svých DAU na aktivně platící zákazníky, což je pozoruhodný výkon. Pro srovnání, aplikace X Elona Muska měla na konci roku 2024 pouze 1,4 milionu prémiových uživatelů, což představovalo méně než 1 % její celkové uživatelské základny.
Tím se dostáváme k jádru tohoto tématu. Společnost Apple nyní spustila funkci živého překladu pro sluchátka AirPods 4 (ANC), AirPods Pro 2 a nově AirPods Pro 3, což výrazně usnadňuje mezikulturní komunikační omezení v živém prostředí. Tuto funkci samozřejmě již podporuje aplikace Překladač Google, ale bez přidaného pohodlí bezproblémového tvaru, kterým se mohou pochlubit AirPods od společnosti Apple.
Živý překlad prostřednictvím AirPods tak otevírá cestu k partnerství mezi společnostmi Apple a Duolingo. Výrobce iPhonů zase může využít oddanou uživatelskou základnu Duolinga a rozšířit své možnosti monetizace tím, že zpřístupní funkci živého překladu pro AirPods z aplikace Duolingo pro iOS. Funkce by mohla být v balíčku jako placený doplněk. Duolingo na druhou stranu získá přístup k většímu zviditelnění a spoustě nových uživatelů díky bezkonkurenčnímu celosvětovému rozšíření společnosti Apple.

Zdroj: Youtube.com
Koneckonců v 1. čtvrtletí 2025 byla společnost Apple s 23% podílem na trhu nesporným gigantem v globálním segmentu bezdrátových stereofonních zařízení (TWS). Jen pro představu o rozsahu společnosti Apple: jen v prvním čtvrtletí roku 2025 prodal výrobce iPhonů 18,2 milionu sluchátek AirPods, což odpovídá 53 procentům DAU společnosti Duolingo na konci roku 2024.
Toto potenciální partnerství by navíc mohlo způsobit revoluci ve výuce jazyků tím, že integruje překlad v reálném čase se strukturovaným jazykovým vzděláváním. Představte si scénář, kdy si uživatel může procvičovat mluvení novým jazykem s okamžitou zpětnou vazbou ohledně výslovnosti a gramatiky, kterou mu usnadní odborné znalosti Duolinga a technologie společnosti Apple. To by mohlo výrazně zlepšit zážitek z učení a učinit ho interaktivnějším a efektivnějším.
Integrace těchto technologií by navíc mohla vést k vývoji nových funkcí, jako je například pohlcující výuka jazyků prostřednictvím prostředí rozšířené reality (AR) nebo virtuální reality (VR). Společnost Apple investuje do technologie rozšířené reality a její spojení s jazykovými kurzy Duolingo by mohlo vytvořit novou hranici v oblasti vzdělávacích technologií.
Zatím samozřejmě nic nenasvědčuje tomu, že by společnosti Apple a Duolingo mohly usilovat o nějaké spojení. Základní čísla však dávají příliš velký ekonomický smysl na to, aby některá z obou společností tuto příležitost ignorovala.