Společnost Meta pracuje na nových chytrých brýlích se dvěma obrazovkami, které mají být předstupněm dlouho očekávaného modelu pro rozšířenou realitu, který má být představen v roce 2027.
Společnost Meta i nadále hodně sází na budoucnost „nositelných technologií“, a přestože jejím velkým cílem jsou brýle pro rozšířenou realitu, které mají být představeny v roce 2027, nechce si nechat ujít příležitost rozšířit svůj katalog o přechodný model. Podle nových úniků informací společnost Marka Zuckerberga již pracuje na chytrých brýlích se dvěma obrazovkami, tedy brýlích, které by přišly ještě před očekávaným modelem AR Orion.
Krok za displeje Ray-Ban
Na poslední akci Meta Connect představil Zuckerberg Ray-Ban Display, první brýle společnosti s integrovanou projekcí na obrazovku. Přestože se nejedná o skutečné brýle pro rozšířenou realitu, znamenají v tomto odvětví přelom: uživatel může poprvé snadno vidět digitální informace překryté jeho zorným polem.
Nyní se díky zprávě, kterou sdílel Mark Gurman (technologický novinář), ukázalo, že Meta připravuje pokročilejší verzi, která bude obsahovat obrazovky na obou stranách obroučky. Tím se rozšíří současné funkce a možná bude možné využívat multitasking, například mít v jednom zorném poli otevřené dvě aplikace najednou.
Kromě toho by tyto brýle mohly integrovat nové technologie sledování očí a rozpoznávání gest, což by usnadnilo přirozenější a plynulejší interakci s digitálními zařízeními. Takové inovace jsou nezbytné pro zlepšení uživatelského zážitku a zpřístupnění technologie širšímu publiku.
Náhled do plné rozšířené reality
Krok společnosti Meta dává perfektní smysl, pokud se podíváme na současný trh. Brýle pro rozšířenou realitu, které přijdou na trh v roce 2027, budou prémiovým produktem a pro mnoho kapes nejspíš neúnosně drahým. Proto chce společnost nabídnout cenově dostupnější alternativu bez rozšířené reality, aby se uživatelé seznámili s konceptem chytrých brýlí.
Ostatně i současný Ray-Ban Display, s cenou 678 eur (16.600 Kč), se prodává pod svými skutečnými výrobními náklady. Zdá se, že společnost Meta, která již více než deset let investuje miliardy do své divize Reality Labs, je ochotna obětovat okamžité zisky, aby si zajistila výsadní místo v budoucnosti imerzních technologií.
Tuto cenovou strategii lze navíc chápat i jako pokus o vytvoření ekosystému uživatelů, kteří, jakmile si na chytré brýle zvyknou, budou v budoucnu ochotnější investovat do pokročilejších a dražších verzí.
Budoucnost, která se teprve buduje
Současné brýle Ray-Ban Displays promítají obrazovku pouze na jednu stranu hledí. Další model se dvěma obrazovkami by byl přirozeným vývojem, zatímco přijde skutečný vrchol: Meta Orion AR, který se bude snažit zcela změnit náš vztah k digitálnímu světu.

Zdroj: Youtube.com
Do té doby společnost sází na tyto meziverze jako na způsob, jak „vycvičit“ uživatele a získat půdu pod nohama, než se rozšířená realita stane životaschopnou ve velkém měřítku, v podstatě na to, že cena těchto zařízení bude přívětivější ke kapse běžného spotřebitele.
Kromě toho vývoj těchto mezistupňů umožňuje společnosti Meta také experimentovat a zdokonalovat funkce, které budou pro brýle pro rozšířenou realitu klíčové, jako je výdrž baterie, kvalita obrazu a konektivita. Tento postupný přístup nejen připravuje spotřebitele, ale také zajišťuje, že až se brýle pro rozšířenou realitu dostanou na trh, budou to vybroušené a funkční výrobky.
Vzhledem k rostoucí konkurenci na poli rozšířené a virtuální reality má společnost Meta strategickou pozici, aby se postavila do čela další vlny technologických inovací a zajistila, že se její vize propojenějšího a digitálně integrovaného světa stane hmatatelnou realitou.