Nové chytré brýle společnosti Meta budou mít integrovanou obrazovku a překvapivě přijatelnou cenu, což představuje klíčový krok do budoucnosti rozšířené reality.
Společnost Meta nadále sází na budoucnost, v níž mobilní telefony již nebudou nezbytné. Po nečekaném úspěchu populárních Ray-Ban Stories, jejích chytrých brýlí bez displeje, se společnost chystá udělat další krok: nový model, který nyní integruje displej. Tento krok představuje nejen technologický průlom, ale také marketingovou strategii, která má oslovit širší publikum.
Uvedení na trh se očekává příští měsíc, pravděpodobně během akce Meta Connect, a první klíčové detaily jsou již známy, včetně ceny, o které se v posledních týdnech hodně diskutovalo. Očekávání vyvolaná kolem těchto brýlí se netýkají pouze jejich technologie, ale také jejich potenciálu změnit způsob, jakým komunikujeme s digitálním světem.
Mnohem nižší cena, než se očekávalo
Původní zvěsti hovořily o tom, že brýle budou stát kolem 1 400 eur (34 300 Kč). Zdroje blízké projektu však potvrdily, že skutečná cena se bude pohybovat kolem 800 eur (19 600 Kč), což je částka, která je řadí hluboko pod ostatní zařízení stejného stylu, jako je Apple Vision Pro, jehož cena přesahuje 3 000 eur (73 500 Kč). Tato konkurenceschopná cena by mohla být rozhodujícím faktorem, který přiměje více spotřebitelů k vyzkoušení této nové technologie.
Společnost Meta by zase použila stejnou strategii, jakou použila u svých headsetů pro virtuální realitu Quest: snížit ziskové marže, aby urychlila přijetí nové technologie. Není náhodou, že se Quest 3 prodává za zlomek ceny jiných zařízení pro smíšenou realitu. Tato strategie se v minulosti osvědčila a umožnila společnosti Meta rychle získat podíl na trhu.
Co bude možné s novými brýlemi Meta
Ačkoli budou mít brýle obrazovku, nelze je považovat za skutečný produkt rozšířené reality. Jde spíše o mezistupeň, zařízení, které funguje jako most mezi současnými chytrými brýlemi a ambiciózním projektem Meta Orion, který byl představen jako prototyp v loňském roce. Meta Orion slibuje být pokročilejším zařízením pro rozšířenou realitu; tyto současné brýle jsou krokem k této vizi.
Z toho, co je zatím známo, bude zařízení umožňovat používat miniaplikace, přijímat oznámení a provádět základní funkce přímo ze skel, aniž byste museli vytahovat telefon z kapsy. To zahrnuje funkce, jako je odpovídání na zprávy, přijímání aktuálních informací o počasí a možná i interakce s aplikacemi sociálních sítí. Podle generálního ředitele společnosti Meta Marka Zuckerberga se jedná o zásadní krok směrem k budoucnosti, kdy bude neustálé koukání na telefon minulostí. Myšlenka je taková, že se brýle stanou přirozeným rozšířením naší každodenní interakce s technologiemi.
Podpora, kterou konkurence potřebuje
Na trhu již existují podobné nabídky, například od společnosti Xreal, které nabízejí i pokročilejší funkce rozšířené reality. Nicméně podpora společnosti Meta a její schopnost investovat velké částky do vývoje této technologie by mohla být posledním impulsem k tomu, aby se chytré brýle staly masovým spotřebitelským produktem. Meta má výhodu masivní uživatelské základny a ekosystému aplikací, které může s těmito brýlemi integrovat, což by mohlo usnadnit jejich přijetí.

Zdroj: Youtube.com
Ačkoli tyto nové brýle stále ještě nejsou vysněnou plnou rozšířenou realitou, zdá se, že jsou rozhodně krokem blíže k této „vysněné“ budoucnosti. A co je nejlepší, bude to za mnohem přijatelnější cenu, než se očekávalo. Vývoj těchto technologií by mohl nově definovat způsob, jakým komunikujeme s digitálním světem, a integrovat informace do našeho každodenního života mnohem plynuleji.