Asi nikoho nepřekvapím, když napíšu, že německé Audi (a čínské Audi ještě víc) se v současné době soustředí především na vývoj elektromobilů. Postupně tak rozšiřuje svou nabídku o nové elektromobily, což pravda vyvolává otázky o budoucnosti některých ikonických modelů . Mezi něž řadím i legendární Audi TT. To jezdilo na leccos, ale na baterie popravdě ještě nikdy. A je to pár let, co skončilo úplně. Je šance, že by se „tétéčko“ vrátilo s bateriemi pod podlahou? Pojďme se na to s redakcí AutoŽivě podívat společně.
Bude Audi bude kopírovat nápad čínského MG? A proč vlastně ne? Vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobily (a ano, a tlakům na snižování emisí) by elektrická verze TT mohla představovat zajímavou alternativu. A dávat docela smysl. Speciálně tedy pro ty, kteří hledají sportovní vůz s novou technologií a nižšími provozními náklady. Cyberster od MG je de facto to stejné v bleděmodrém. Jasný imagemaker, nádherný sporťák, který ke značce přitáhne pozornost a masy zájemců. Co si sice ve finále koupí MG3 Hybrid, ale vadí to někomu? MG určitě ne.
i Zdroj fotografie: MG Audi by na to mohla jít podobně. Mohla by posunout hranice výkonu a dynamiky vozu a zároveň zachovat charakteristický design a emoce spojené s řízením původního TT, nyní v ekologicky šetrnější podobě. Tato myšlenka je v souladu se strategií Audi zaměřenou na elektromobilitu a mohla by přilákat pozornost automobilových nadšenců i širší veřejnosti, která hledá inovativní a ekologicky odpovědné dopravní řešení. A žádné problémy z Bruselu, nezapomeňte. I to se dnes počítá, a ne málo.
Mezi stávající modely by nové TT dokonale zapadlo Když se navíc podíváte na naši tabulku aktuální „elektronabídky“ Audi, bude vám jasné, že právě sem by se elektrické TT náramně hodilo. Mám tu totiž opulentní SUV , kombi a „kupé-sedan“, sportovní dvoudveřové kupé/roadster by nabídku doplnil dokonale.
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz Model Na trhu od Výkon (kW) Cena (Kč, od) Dojezd (WLTP, km) Typ baterie Q4 e-tron 2021 125–250 cca 1 590 000 340–540 82 kWh Li-ion Q4 Sportback e-tron 2021 150–250 cca 1 950 000 350–540 82 kWh Li-ion Q6 e-tron 2024 225–285 cca 2 150 000 550–625 100 kWh Li-ion SQ6 e-tron 2025 380 cca 2 600 000 520–570 100 kWh Li-ion A6 e-tron 2025 210–350 cca 2 200 000 600–700 100 kWh Li-ion e-tron GT (vč. RS) 2021 (aktualizace 2024) 350–475 cca 3 000 000 490–605 93,4 kWh Li-ion
Zdroj: Audi „Vorsprung durch Technik 2025?“ TT jako elektromobil by mohlo oslovit i klientelu mimo běžná Audi V konečném důsledku by taková inovace mohla posílit značku Audi jako lídra v oblasti elektromobility. O což se v Ingolstadtu snaží intenzivně několik let, se střídavými úspěchy, nutno dodat. A nabídnout fascinující směs tradičního sportovního ducha s moderními technologiemi a ekologicky šetrným přístupem k automobilismu. Zajímavá vize? Možná. Možná by ale mohla být dalším z kroků k rozvoji značky a jejímu postavení v čele inovací v automobilovém průmyslu. Vorsprung durch Technik? Už to tady bylo. Tak co na to znovu navázat?
Region Investice od roku 2025 Poznámka Evropa přes 20 miliard EUR (cca 500 miliard Kč) Vývoj, výroba, infrastruktura, baterie Čína cca 7 miliard EUR (cca 175 miliard Kč) Partnerství se SAIC, lokální modely a výroba
Zdroj: Audi Jinými slovy: s ohledem na rostoucí tlak na snižování emisí a stále se zvyšující zájem o udržitelnou mobilitu by (ač pro mnohé fandy benzínu takřka nepřijatelná) elektrická verze Audi TT mohla nakonec sehrát významnou roli v budoucím portfoliu značky a přispět k jejímu dalšímu růstu. Což je něco, co nejen Audi, ale celý koncern Volkswagen potřebuje jako sůl. Možná ještě o něco víc. Ostatně, jak to vidíte vy? Dávalo by vám elektrické Audi TT smysl?