Dlouholetá rivalita mezi společnostmi Apple a Samsung se opět dostala do centra pozornosti a nedávné představení řady Apple iPhone 17 vyvolalo novou vlnu hravých vtípků.
Společnost Samsung, známá svými drzými marketingovými taktikami, využila příležitosti a zahájila kampaň iCant, v níž si utahuje z domnělého pomalého tempa inovací společnosti Apple a vyzdvihuje vlastní pokroky v oblasti skládací technologie.
Tradice lehkovážného zesměšňování společnosti Apple se u Samsungu táhne už řadu let a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Jihokorejský technologický gigant se na X (dříve Twitter) pustil do série příspěvků pod hashtagem #iCant. Tato kampaň se opakuje vždy, když je vydán nový iPhone, a slouží jako platforma, na níž Samsung prezentuje svou konkurenční výhodu a technologický pokrok a zároveň hravě kritizuje postupné aktualizace společnosti Apple.
Příspěvky byly různorodé a vtipné, některé odkazovaly na pomalejší tempo inovací společnosti Apple a jiné zdůrazňovaly odhodlání společnosti Samsung používat nejmodernější skládací technologie. V jednom příspěvku bylo vtipně uvedeno: „#iCant believe this is still relevant,“ což odkazovalo na předchozí poznámku z roku 2022: „Dej nám vědět, až se to složí,“ která narážela na to, že Apple nemá v nabídce skládací telefon.
Kromě zdůraznění absence skládacího iPhonu si Samsung vzal na mušku také nový systém trojitého 48Mpx fotoaparátu společnosti Apple a postavil jej do kontrastu s vlastní nabídkou 200Mpx fotoaparátu. Kromě toho Samsung poukázal na pozdní příchod zdravotní funkce Apple Sleep Score na hodinkách Apple Watch a tvrdil, že těchto schopností již dávno dosáhl. Tím, že se Samsung staví do pozice průkopníka v oblasti inovací chytrých telefonů, naznačuje, že přístup společnosti Apple byl spíše evoluční než revoluční.
Tato kampaň podtrhuje nejen rozdíly ve výrobcích, ale také pokračující rivalitu mezi těmito dvěma technologickými giganty. Prostřednictvím jemné kritiky a humoru chce Samsung spotřebitelům připomenout svou inovativní nabídku a vyvolat rozruch kolem svých produktů a zároveň poškádlit Apple. Tato hravá výměna názorů dodává spotřebitelům další vrstvu vzrušení a mění každé uvedení na trh v něco víc než jen odhalení produktu.

Zdroj: Youtube.com
V posledních letech stojí společnost Samsung v čele skládacích technologií, přičemž její řady Galaxy Z Fold a Galaxy Z Flip stanovily standard pro skládací smartphony. Tato zařízení sklidila chválu za svůj inovativní design a funkčnost a poskytla uživatelům jedinečnou kombinaci chytrého telefonu a tabletu. Společnost Apple se mezitím nadále soustředila na zdokonalování svých stávajících technologií a upřednostňovala zlepšení výkonu a integraci ekosystému před radikálními změnami designu.
Navzdory lehkovážnému popichování obě společnosti nadále posouvají hranice mobilních technologií, každá svým vlastním způsobem. S tím, jak se trh s chytrými telefony vyvíjí, mohou spotřebitelé očekávat další zajímavé novinky od společností Apple i Samsung, přičemž každá ze společností se bude snažit překonat tu druhou v závodě o technologickou nadvládu.