Když si někdo pořídí Bugatti, nekupuje jen auto. Pořizuje si životní styl, rituál a vstupenku do světa, kam se nedostanete přes e-shop ani se zlatou kartou. Mít klíčky od Bugatti je něco jako stát se rytířem luxusu. A tomu odpovídá i všechno okolo. Od nákupu přes personalizaci až po pozvánky na akce, o kterých běžní smrtelníci čtou leda v magazínu na křídovém papíře, a to ještě omylem v čekárně u zubaře.
Vůně kůže, šampaňského a karbonu Než zákazník vůbec usedne za volant svého vysněného hypersportu, čeká ho rituál hodný korunovace. Žádné podávání ruky přes pult. Bugatti vás pozve do Molsheimu, do sídla značky ve Francii. Vítá vás osobní concierge, který vám během degustace šampaňského představí vzorky kůží, barev, švů, volantů a dalších nezbytností, které rozhodnou o tom, zda váš nový Chiron bude ladit s interiérem vaší jachty.
Aby toho nebylo málo, barvu laku můžete doladit tak, aby se blížila tónu vašich oblíbených manžetových knoflíčků. Pokud chcete mít na dveřích vyšité iniciály své kočky, nikdo se nepozastaví. Jen to samozřejmě něco stojí. V přepočtu zhruba tolik jako menší dům. V Monaku.
Bugatti Veyron v zrcadlovém kabátku připravené na jachtovou party. Zdroj: Shutterstock Bugatti Customer Lounge aneb klub výjimečných Některé značky mají zákaznickou linku. Bugatti má salonky. Ty nenajdete na každém rohu, protože to není Starbucks. Jde o diskrétní prostory na klíčových světových trzích, kde si klient může v soukromí prohlédnout nové modely, pobavit se s designéry a nechat si přinést kávu přesně tak, jak ji má rád. Bez čekání, bez fronty, bez mléka, pokud si to přeje. A nejspíš z kávovaru, který stál víc než běžné auto na leasing.
VIP klienti mají také přístup k digitální konfiguraci vozů v rozšířené realitě, takže si svůj model mohou prohlížet ze všech úhlů a rovnou rozhodnout, jestli chtějí víc lesku, nebo víc uhlíkového vlákna. Výběr koberečků v tomto případě neprobíhá v regálu mezi IKEA a výčtem velikostí. Tady si je můžete nechat utkat. Ručně. Z vlny, kterou osobně vybíral člověk, který předtím ladil interiér Orient Expressu.
Eventy pro ty, kteří už všechno mají Součástí služeb jsou i exkluzivní akce. Bugatti pořádá uzavřené jízdy na okruzích, horské přejezdy v kolonách plných V16 motorů a setkání v místech, kde se průměrná cena vína servírovaného k obědu blíží ceně bytu v centru Brna. Pozvánky nelze koupit. Dostanete je jen tehdy, když vás Bugatti uzná za vhodného. A pak už zbývá jen připravit smoking a případně poslat manželku na rychlokurz Small Talku s šejky.
Na některých setkáních se dokonce diskutuje o investičních příležitostech, technologiích budoucnosti nebo nových edicích vozů, které veřejnost ještě ani netuší, že existují. Vlastně se jedná o něco mezi klubem miliardářů, think-tankem a luxusní garáží, kde se networking odehrává s výhledem na zasněžené Alpy.
Když parkujete před hotelem a vypadá to, že jste právě sjeli z výstavní plochy vesmírného designéra. Zdroj: Shutterstock Servis jako z jiné galaxie Pokud vám v Bugatti pískne brzdový kotouč, nepřijde na vás uřícený technik s klíčem a otlučenou krabicí nářadí. Přiletí k vám tým specialistů, často rovnou z Molsheimu. Přistaví se v rukavičkách, v bílých košilích a s diagnostikou, která vypadá spíš jako zdravotní vyšetření než automechanická činnost. A když náhodou auto nejede, přistaví vám jiné. Taktéž Bugatti. Půjčovací Fabie se tady opravdu nenosí.
Bugatti neprodává auta. Prodává zážitek. Když si koupíte jejich vůz, dostanete s ním i životní roli. Stáváte se členem klubu, kde se nikdo nediví, že máte sedm garáží, soukromý hangár a že vaše snídaně zahrnuje kaviár, který se dopravuje v klimatizovaném obalu z Piemontu.
Bugatti vás zkrátka nechá ochutnat svět, ve kterém není nic nemožné. Kromě jediné věci. Být normální.
Zdroj: Wikipedia , Driven Car , Technology Org