V době, kdy se svět stále soustředí na agendu elektromobilů, se tajný motor Toyoty ohlíží za spalovacími motory, avšak zcela novým způsobem.
Tato japonská automobilka zatím o svém přeplňovaném 2,0litrovém hybridním motoru, vytvořeném speciálně pro její sportovní řadu Gazoo Racing (GR), spíše mlčí. Nicméně kočka je venku z pytle a to, co nabízí, je odhadovaný výkon 400 koní, což slibuje, že tento nový motor bude výkonný. Ačkoli se zdá, že předpisy týkající se spalovacích motorů se na mnoha trzích zpřísňují, Toyota se snaží udržet spalování při životě elektrifikací spalování a tento tajný hybridní motor má řidičům umožnit znovu prožít základní podstatu jízdy.
Tajný motor s obrovským dopadem
Tajný motor Toyota s objemem 2,0 litru sice ještě nebyl zcela odhalen, ale již nyní vyvolává vlny. Předpokládá se, že tento motor nahradí tříválcový systém o objemu 1,6 litru a jeho čtyři přeplňované válce budou spojeny s hybridním systémem. Toyota volí flexibilní přístup, kdy motory vznikají pro plug-in a mild-hybridní použití.
Výkon 400 koní z 2,0litrového bloku je působivý, ale výkon není to, čím tento motor září. Největší pozornost si zaslouží inženýrské a řemeslné zpracování, které se za tímto tajným motorem skrývá. Toyota dosáhla konstrukce pístů s krátkým zdvihem, čímž vytvořila mnohem lehčí a kompaktnější motor a zároveň se jí podařilo přidat elektrické komponenty nezbytné pro hybridizaci.

Zdroj: Youtube.com
Podle inženýra GR Toyoty, Hiroyukiho Yamady, je hybridní prvek přímo zelenou uličkou, ale také aspektem zajišťujícím špičkový výkon. Řidiči Toyoty mohou být nadšeni, protože se jim nabízí i zcela nový zážitek z jízdy.
Spalovací pohonná jednotka se vrací na scénu
Nový motor je údajně hlavním aspektem zajišťujícím výkon všech nejnovějších sportovních vozů Toyota. Podle zpráv dala Toyota zelenou několika novým modelům s označením GR poháněným tímto vzrušujícím hybridním uspořádáním. V nabídce je např:
- GR86 třetí generace
- Oživená Celica
- MR2 s motorem uprostřed (který se zřejmě vrátí)
- Supra šesté generace
- Možná vlajková loď sportovního vozu GR GT3
Oživení vozu MR2 s motorem uprostřed už není jen snem. Toyota dává najevo, že dává přednost hybridům s benzinovým pohonem, a to zcela jasně, protože pokud jde o elektromobily, společnost stále ještě opatrněji navléká nit.

Zdroj: Youtube.com
Řidiči, kteří si potrpí na zvuk motoru a manuální převodovku, budou nadšeni, ale řidiči, kteří si potrpí na výkonné vozy, si mohou být jisti, že ani Toyota se od této cesty neodklání. Toyota bude stále schopna prodávat výkonné vozy na trzích, které jsou více omezeny kvůli emisním předpisům, jako je tomu v Evropě a Velké Británii, avšak modely Toyota GR budou kvůli těmto regulačním pravidlům čelit omezením v přidělování.
Stále je jasné, že svět určitě není připraven na Toyotu, Mazdu a Subaru, a tajný projekt Toyoty to jen prozrazuje.
Pohled na hybridní sportovní vozy Toyota
Kdykoli se odhalí tajný projekt Toyoty, není to nic úžasného a slouží to jako důkaz, že Toyota nemá žádná omezení v tom, co je možné. Tento tajný projekt přesahuje rámec silničních vozů. Toyota s touto hybridní nabídkou myslí na motoristický sport a chce využít stejnou hybridní nabídku pro motorové a sportovní vozy.
Toyota se u svých hybridních systémů nezaměřuje pouze na snižování emisí, ale doufá, že se jí podaří zvýšit i výkon vozidel. Dobrou zprávou je, že Toyota se zabývá hybridními sportovními vozy, které nepotřebují zcela novou platformu. Motor o objemu 2,0 litru podle společnosti bude dobře spolupracovat se stávajícími výrobními linkami, což minimalizuje náklady, pokud jde o vytvoření hybridních výkonných vozů pro větší trh. Toyota nově definuje hranice trhu sportovních vozů tím, že se zabývá kombinací spalování a elektrifikace.