Škoda Auto patří dlouhodobě k nejstabilnějším a nejprodávanějším automobilkám na světě. Vždy totiž dokáže přijít s kvalitními vozidly v téměř všech kategoriích, které se vyrovnají i německým vozidlům, a to za nižší cenu. V posledních letech se navíc intenzivně věnuje i vývoji elektromobilů, které také patří ke světové špičce. Pojďme si ukázat dva nejnovější modely, které vytřou zrak nejen automobilce Tesla.
Škodovka občas přijde s nějakou inovací. Ať už jde o design nebo technické vybavení vozu. Řadí se tedy i mezi technologické giganty, které přinášejí své vlastní nápady.
Historie elektrických Škodovek – od hybridů po kompaktní městská auta a SUV Škoda začala první elektrický automobil vyvíjet už na počátku 20. století. V roce 1908 vznikl první hybrid s názvem Laurin & Klement Typ E , jehož konstruktérem byl František Křižík. Plně elektrická éra ovšem přišla až v roce 2019 společně s modelem Škoda Citigo iV.
Následovaly ale i kompaktní rodinné vozy, které se mezi uživateli elektromobilů staly extrémně oblíbenými. Škoda tak nabízí celé portfolio vozů od malých městských aut přes crossovery, které propojují vlastnosti klasických osobních vozidel a SUV, až po plnohodnotné SUV.
Čtěte také : Těchto 5 aut najede milion kilometrů bez nejmenšího problému. Lehce zajeté je koupíte za cenu ojeté Škody Favorit
Další elektromobily značky Škoda:
Plug-in hybridy Superb iV, Octavia iV, Octavia RS iV SUV Enyaq iV (2020) crossover Elroq (2025) malý crossover Epiq (2026?) Škoda Citigo iV je sice malé městské auto, ale automobilka s ním slavila úspěch. Zdroj: Autosalon TV Nejnovější vozy Škoda jsou nadupané, i když je jeden z nich elektromobil Přestože jde o auta , které se už nějaký rok vyrábí, prošly si výrazným faceliftem a zlepšením jízdních vlastností. I proto Škoda nedávno představila faceliftovaný Enyaq a Karoq. Konkrétně elektrický Enyaq přichází s vylepšenou aerodynamikou, širší maskou, aerowheels a matrix LED světlomety. Dojezd na jedno nabití je zhruba 570 kilometrů, a to díky dvěma bateriím (59 a 77 kWh) a dobíjením až 175 kW. Z 10 na 80 % se dá nabít do 30 minut. Přidanou hodnotou je velmi komfortní a tichý jízdní projev, za kterým zaostává i symbol elektromobility, Tesla.
A jak je to s faceliftovaným Karoqem? Karoq je vlastně spalovací verzí Enyaqu , ale také on ve své kategorii představuje výraznou konkurenci. Nově má o něco širší masku, subtilnější světla a v interiéru byly použity udržitelnější materiály. Doménou vozu je poměrně dostupná cena, ale hlavně skvělé využití prostoru, díky čemuž zůstává ideálním rodinným SUV.
Jak vychází Enyaq v porovnání s konkurenční Teslou Nejvíce je Enyaq podobný Tesle Modelu X, a to hlavně svou prostorností a atraktivní cenou. Zajímavé je, že majitelé Enyaqu zejména ve Spojených státech amerických pozitivně hodnotí barevnost vozidel, která jsou atraktivnější než šedá Tesla.
Čtěte také : Od kdy začne v Německu platit dálniční známka a co to znamená pro české řidiče?
Navíc je Škoda Enyaq také třetím nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Škodovka díky tomuto modelu oznámila v první polovině roku 2025 růst o 12 %. Díky tomu také překonala v evropských prodejích zmíněnou Teslu a to o více než 800 kusů.
Nová Škoda Enyaq předčí ty nejkvalitnější elektromobily. Zdroj: Shutterstock Cena je výhodnější než u Tesly Faktem je, že model Tesly vyjde jeho majitele na více než 2 miliony korun. Proto vám ukážeme rozdíl, který obě Škodovky představují. Za mnohem méně peněz totiž dostanete mnohem více muziky v podobě atraktivnějšího designu, podobných jízdních vlastností a většího prostoru v interiéru.
Cena za Škodu Enyaq po faceliftu z roku 2025 začíná na hladině necelých 900 000 Kč . S vyšší výbavou je to od 1,12 až 1,32 milionu korun .
Škoda Elroq ale vychází ještě levněji, což je pro benzínové motory typické. Obvykle jsou levnější než ty elektrické. Základní verze začíná na 799 000 Kč a pokračuje přes 880 000 Kč až po 1,26 milionu korun .
Oproti tomu Tesla si za Model X účtuje od 2,08 milionu, do 2,84 milionu korun .