Stojíte u kávového regálu. Pestré obaly křičí na všechny strany o původu z exotických plantáží a revolučních směsích. V ruce držíte košík, očima přejíždíte nabídku. A pak sáhnete po tom známém balíčku. Žádná velká gesta, žádný marketingový cirkus. Jen jednoduchá volba, která se už roky opakuje v tisících českých domácností.
Proč si Češi oblíbili právě tuhle kávu?
V pomyslném žebříčku supermarketových káv vítězí Tchibo Espresso Milano Style. A není to jen kvůli chuti. Na rozdíl od mnoha jiných káv nepřichází v obyčejném sáčku, který musíte rozstřihnout a složitě zavírat. Má praktický šroubovací uzávěr, takže si můžete kávu mlít denně čerstvou a zbytek spolehlivě uzavřít. Díky tomu se aroma ani chuť v průběhu času výrazně nemění.
Proč ji lidé chválí:
- Uzavíratelný sáček drží vůni i čerstvost.
- Vyvážená chuť bez kyselosti.
- Skvěle funguje v automatických a poloautomatických kávovarech, ale neztratí se ani v moka konvičce.
„Kupuji již delší dobu a chutě patří k mým nejoblíbenějším. Čerstvě namletá je v „turecké kávě“ nejlepší. Skvělá vůně i chuť. Chutná i při velké dávce,“ chválí jedna ze zákaznic na webu Heureka.cz.
„Kávu doporučuji, je výborná. Piji ji už delší dobu a nemůžu si ji vynachválit. Vřele doporučuji!“ přidává se další.
Foto: Freepik.com Trochu historie a česká realita
Tchibo je německá značka s historií dlouhou 76 let. Začínala distribucí kávy poštou. Dnes patří k nejčastějším volbám zákazníků po celém světě. Protože firma vyrábí také vlastní kávovary, ladí výběr a zpracování zrn právě pro tento způsob přípravy. Čeští spotřebitelé oceňují hlavně to, že káva nemá kyselý tón. A vyhovuje jim její jemná, lahodná chuť.
Milano Style seženete ve většině supermarketů i online. Pravda, v akcích se neobjevuje tak často jako jiné značky. Ale když už se slevy objeví, regály se prázdní rychle. Lidé ji tehdy kupují po více baleních a doma vytvářejí zásoby na měsíce dopředu.
Nákupy ve slevách a akcích jsou pro nás Čechy typické. A v případě této kávy i já sama hlídám akční nabídky, kdy neváhám a koupím domů hned několik balení. Protože se to vyplatí a člověk se nemusí bát, že se bude muset spokojit s něčím jiným, když se delší dobu další akce neobjeví.
Oblibu této kávy potvrzují nejen zákazníci stojící u regálů v supermarketech. Ale i ti, kteří si ji pohodlně objednají online. Skvělou chuť a kvalitu odpovídající ceně doporučují i zákazníci na webu Zbozi.cz.
„Ideální podle našich představ. Není kyselé, příjemně voní, ideální chuť,“ zhodnotil uživatel.
„Dobrá arabica, pražená akorát, necítím žádnou kyselost, sázka na jistotu,“ doplňuje další.
Foto: Pexels.com Jak vybrat kávu, když nejste barista
V supermarketu je výběr kávy trochu jako hledat jehlu v kupce sena. Abyste se vyhnuli šálku, který chutná spíš jako trest než odměna, stačí hlídat pár věcí:
- Složení směsi: Arabica dodá jemnost a ovocné tóny, robusta sílu a pěnu. Ideální směs kombinuje obě.
- Pražení a intenzita: střední až tmavší pražení (4–5 z 6) obvykle znamená vyváženou chuť bez ostré kyselosti.
- Balení a čerstvost: pokud má káva speciální uzávěr, není to zbytečnost. Aroma mizí rychleji, než byste čekali.
Možná to není jen o kávě
Milano Style je trochu jako starý dobrý přítel. Nepřekvapí vás divokým experimentem. Ale pokaždé vás podrží. Možná proto zůstává stálicí českých domácností. Je spolehlivá, dostupná a bez zbytečného divadla. A až příště půjdete pro kávu, možná zjistíte, že i vaše ruka sáhne po tom balíčku. Úplně automaticky.
Zdroje:
Nikol Kolomazníková – autorský text
https://www.zbozi.cz/vyrobek/tchibo-espresso-milano-style/vsechny-recenze
https://www.kavovelisty.cz/nejlepsi-kava-ze-supermarketu
https://www.arecenze.cz/clanky/nejlepsi-kava-ze-supermarketu
https://zrnkova-kava.heureka.cz/tchibo-espresso-milano-style-1-kg/#recenze/?page=4&anchorPage=0