Oranžový poker se vyplatil
Hungaroring sliboval pomalou partii, avšak hned v první zatáčce se Norris propadl na pátou příčku. Nastal chvilkový zmatek, ale Lando se nedal. Společně s týmem vsadili na strategii, jež zahrnovala jednu pouhou zastávku v boxech. A to se neskutečně vyplatilo. Z páté příčky se následně stala první, jelikož ostatní vozy z popředí zajely do boxů hned dvakrát.
„Šéf inženýrů mi šeptal do vysílačky: Prosím, Lando, drž se plánu. A věř nám!“ smál se vítěz Velké ceny Maďarska na závěrečné tiskové konferenci, kde mu viditelně spadl kámen ze srdce. „Byl to vabank, ale věřil jsem jim, i když jsem před první výměnou pneumatik měl dost obavy,“ usmíval se.
Šach o jednom zastavení
- Norris protáhl úvodních 38 kol, vrátil se nazpět těsně před Piastriho a poté bránil jak jezdec na koni v závěrečné rošádě.
- Piastri volil klasické dva pit-stopy, jenže Alpami vonící asfalt Maďarska se ukázal šetrnější, než čekal.
- Russell potvrdil, že mu chladnější ovzduší sedí, a v závěrečné fázi předjel dokonce i Leclerca, jenž startoval závod z první pozice. Nakonec ale kvůli chybné strategii skončil až čtvrtý.
„Nebyl to hazard, ale kalkul,“ komentoval zakulisí strategie šéf McLarenu Andrea Stella. A body mluví jasně: náskok Piastriho se smrskl na devět.
Rudý kůň se v boxech znovu přepočítal
Leclerc vyrazil z pole position, první stint řídil s chirurgickou přesností a pak… zmatek, dvě konzervativní zastávky v boxech, tvrdé gumy a ztracený rytmus. Ferrari vsadilo na bezpečí, přišlo o vítězství i pódium. „Cítil jsem se rychlý, ale s volbou tvrdých udělali tah, který nechápu,“ posteskl si Monačan.
Verstappen v závětří, Hamilton v zóně stínu
Max Verstappen dojel až devátý. Red Bull sází na velký balík upgradů po prázdninách, jenže body se ztrácejí a frustrace roste.
A co Lewis Hamilton? U Ferrari risk s tvrdou sadou nevyšel, sedminásobný šampion kroužil za body marně.
„Je smutné to sledovat,“ glosoval situaci bývalý rival Nico Rosberg v televizním vstupu, když Hamiltona v cíli předjel i nováček Antonelli.
Co si z Hungaroringu odnést?
- Jeden pit-stop může převrátit papírové role – Norris přepsal startovní grid.
- McLaren utahuje vnitřní šrouby – tým dokáže ukočírovat týmovou politiku i poctivý boj o titul.
- Ferrari dál hledá zlato ve stříbrném prachu strategie – rychlost mají, rozhodnutí nikoli.
- Soustředění na technickou revoluci 2026 – aktuální formu Red Bullu drží jen nitky minulých úspěchů.
Hungaroring opět ukázal, že F1 není jen sprint nejrychlejších strojů, ale také šachová partie hlav inženýrů a jezdců s nervy z titanu. A dokud nad tratí visí letní žár, o titulu může rozhodnout právě jediná, odvážná zastávka.
Celkové pořadí F1 Grand Prix Maďarska 2025:
-
Lando Norris (McLaren)
-
Oscar Piastri (McLaren)
-
George Russell (Mercedes)
-
Charles Leclerc (Ferrari)
-
Fernando Alonso (Aston Martin)
-
Gabriel Bortoleto (Sauber)
-
Lance Stroll (Aston Martin)
-
Liam Lawson (Racing Bulls)
-
Max Verstappen (Red Bull)
-
Kimi Antonelli (Mercedes)
-
Isack Hadjar (Racing Bulls)
-
Lewis Hamilton (Ferrari)
-
Nico Hülkenberg (Sauber)
-
Carlos Sainz (Williams)
-
Alex Albon (Williams)
-
Esteban Ocon (Haas)
-
Yuki Tsunoda (Red Bull)
-
Franco Colapinto (Alpine)
-
Pierre Gasly (Alpine)
-
Oliver Bearman (Haas) – nedokončil závod
„Jsem k ničemu, ať mě vymění.“ Hamilton se po fiasku v Maďarsku sesypal