Demna a jeho rozlučková kolekce pro značku Balenciaga Balenciaga se loučí s další érou. Demna, gruzínský módní návrhář, kterému se během 10 let podařilo posunout haute couture do zcela jiného prostoru, předvedl svou poslední kolekci se vším, co k ní patří. Nebyla to sice typická móda, která by se od něj dala očekávat, ale zachoval v ní své vlastní prvky a pravidla.
Kolekce byla nafocena po celé Paříži, což je pocta městu, kde Demna zahájil svou módní kariéru. Výchozím bodem byl ateliérový dress code la bourgeoisie a výsledkem jsou monumentální střihy pro ženy s vysokými klopami lemujícími obličej. Mezi pozoruhodné kousky patří hedvábná bunda typu bomber nebo vzdušný kabát do auta. Kolekce je prošpikována vědomými i podvědomými odkazy na M. Balenciagu a zlatý věk Hollywoodu, jak je vidět na černých flitrovaných šatech inspirovaných Marilyn Monroe, růžových princeznovských šatech a drapovaných šatech s jedním švem.
Přehlídku ozdobila také Kim Kardashian, která měla na sobě norkový kožich oblečený přes hedvábné negližé. Jako doplněk měla Kim na sobě osobní diamantové náušnice s přívěskem od Elizabeth Taylor ze soukromé sbírky Lorraine Schwartz.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: MÓDNÍ SVĚT SE OTŘÁSÁ V ZÁKLADECH: NOVÁ ÉRA NASTÁVÁ U GUCCI, VERSACE I JIL SANDER
https://www.youtube.com/watch?v=Lm1mnHzoMUE&feature=youtu.be
Ačkoli je Demnovo působení někdy kontroverzní, poznamenané kulturními průlomy a PR krizemi, jeho vliv je nepopiratelný. Díky němu se Balenciaga stala trendem nejen pro módní elitu, ale i pro generaci vychovanou na ironii a Instagramu. Z toho, co Demna řekl v rozhovoru se Suzy Menkes , je patrné, že považuje odchod od Balenciagy za přirozený krok.
Demnovým nástupcem je italský módní návrhář Pierpaolo Piccioli. Zda bude pokračovat v poselství, které předával Demna, nebo jej zcela změní, se teprve uvidí. „Balenciaga je dnes tím, čím je, díky všem lidem, kteří jí vydláždili cestu. Ve všech svých fázích se sice neustále vyvíjela a měnila, ale nikdy neztratila ze zřetele estetické hodnoty domu. To, co dostávám, je značka plná možností, která je neuvěřitelně fascinující. V první řadě musím poděkovat Demnovi; vždy jsem obdivoval jeho talent a vizi. Lepší předání pochodně jsem si nemohl přát,” uvedl Piccioli. Jeho první kolekce bude představena na pařížském týdnu módy v říjnu 2025.
Debutová kolekce Glenna Martense pro značku Maison Margiela Módní svět byl svědkem dalšího významného debutu a první kolekce Glenna Martense v roli kreativního ředitele značky Maison Margiela.
Kolekce je hluboce zakořeněna ve středověké architektuře a atmosféře Flander a Nizozemska, což se promítá do jedinečné estetiky. Vertikalita a objemy siluet v kolekci přímo odrážejí gotické struktury věží, zatímco sošné formy evokují posvátné postavy z fasád kostelů. Martens mistrně využívá korzetů, drapérií a optických klamů ke zvýraznění anatomie a sochařského tvarování postavy. Kolekce se vyznačuje také opětovným použitím nenápadných a sofistikovaných materiálů. Viděli jsme upcyklované podšívkové látky, vintage kožené bundy, vyřazenou bižuterii, obyčejný papír a plast vyrobený do obličejových masek. Masky se vyznačují charakteristickými kódy anonymity Maison Margiela a přesouvají pozornost z obličeje na řemeslné zpracování.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: BERLIN FASHION WEEK PŘEDSTAVIL NOVÉ MÓDNÍ TALENTY MEZI NÁVRHÁŘI, KTERÉ BYSTE NEMĚLI PŘEHLÉDNOUT
https://www.youtube.com/watch?v=JdQmYRrwhmM
Jako zvuková kulisa přehlídky posloužila dekonstrukce skladeb skupiny Smashing Pumpkins, která dodala kolekci moderní a nečekaný rozměr. Martens prokázal jak porozumění historii, tak odvážnou vizi budoucnosti a spojil staré s novým překvapivým a provokativním způsobem, a také to, že Maison Margiela není jen o látkách a barvách, ale také o pocitech.
Giorgio Armani oslavil 91. narozeniny Legendární módní návrhář Giorgio Armani oslavil 11. července 2025 své 91. narozeniny. Přestože mu nedávná nemoc zabránila v jeho typické závěrečné pokloně na přehlídce pánské módy v Miláně a na prezentaci Armani Privé v Paříži, potlesk, který zazněl, mluvil za vše. Armani je jedním z hrstky návrhářů, kteří zásadně změnili způsob oblékání, a svou vizi si dokázal udržet po celá desetiletí. Zdokonalil krejčovství, proměnil power dressing v decentní eleganci a vnesl jiný druh glamour nejen do světa módy, ale také do filmu, byznysu a na červený koberec. Přejeme vše nejlepší!
https://youtu.be/FIqGXFT0L8o
Odřená, poškrábaná a potřísněná kabelka Birkin se prodala za rekordní částku Další událostí, která otřásla nejen světem módy, ale zároveň sběratelství, se odehrála na aukci Sotheby's v Paříži. Originální kabelka Hermès Birkin se tam prodala za neuvěřitelných 8,6 milionu eur, což z ní činí nejcennější kabelku, která kdy byla vydražena.
Po týdnech čekání se aukce otevřela na částce 1 milion eur (1,7 milionu Kč), což v sále vyvolalo pozdvižení. Následovala licitační bitva mezi několika odhodlanými sběrateli, kteří přihazovali telefonicky, online i osobně v sále. Nakonec byla kabelka, která změnila dějiny módy, prodána soukromému sběrateli z Japonska. Nešlo přitom jen o astronomickou částku, ale o uznání ikonického postavení a historického významu kabelky Birkin, zejména té, která patřila samotné Jane Birkin, majitelce muzea.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: SEZNAMTE SE S TĚMI NEJVÝRAZNĚJŠÍMI A NEJDŮLEŽITĚJŠÍMI ŽENAMI MÓDNÍHO SVĚTA
https://youtu.be/mmuf1HYbwuc
Sydney Sweeney vstupuje do světa spodního prádla s miliardovou podporou Herečka Sydney Sweeney, známá ze seriálu Euforie , byla spatřena na svatbě Jeffa Bezose a Lauren Sánchez a její účast pravděpodobně souvisí s uvedením její vlastní značky spodního prádla na trh. Podle The Economic Times totiž její nejnovější podnikatelský krok podporuje investiční společnost Coutae, která je spojena s Jeffem Bezosem. Nedávné fotografie Sweeney ve spodním prádle a plavkách s modelkou Amélií Tremblay, které herečka zveřejnila na sociálních sítích, se mohou jevit jako strategické upoutávky a součást marketingové strategie. Další podrobnosti o značce zatím nebyly zveřejněny, ale už teď je jasné, že vstup Sydney Sweeney do módního průmyslu bude sledován s velkým zájmem.
Zdroj: Tiskové materiály, YouTube, Instagram, The Economic Times