Velké předvolební setkání chystá hnutí ANO na pondělí do Jihlavy. Kromě krajské volební jedničky Moniky Oborné přijedou i Andrej Babiš, Alena Schillerová a další čelní představitelé hnutí. „Plánovaná akce v Jihlavě patří určitě k hlavním událostem kampaně na Vysočině, každopádně až do voleb budeme pokračovat v pravidelných setkáních s občany v obcích a městech," sdělila ČTK krajská manažerka hnutí ANO Adéla Dospíšilová.
O den později se v jihlavském kině Dukla uskuteční debata Pirátů s Ivanem Bartošem, členem Národní ekonomické rady vlády Liborem Duškem, lídryní Pirátů na Vysočině Barborou Pipášovou a bývalou primátorkou Jihlavy Karolínou Koubovou. „Za nás je to teď asi vrcholná akce, nicméně s ohledem na to, co se děje v geopolitice, jak vidíme, že Rusko už si nebere úplně servítky v tom, co dělá, se obávám, aby se nevyhrotil mezinárodně-bezpečnostní konflikt, což může být téma, které ještě před volbami bude v České republice silně rezonovat," řekla Hana Hajnová, která je za Piráty dvojkou krajské kandidátky.
V úterý chtějí své příznivce v Jihlavě oslovit i Motoristé. V kulturním domě se bude konat setkání s Karlem Beranem, krajským lídrem, a Borisem Šťastným, který vede stranickou kandidátku v Praze.
Uskupení Stačilo! spojilo setkávání s veřejnosti s podpisem petice proti nákupu stíhaček F-35. „Roadshow, kde jsem byli společně s lídryní paní Kateřinou Konečnou, už jsme měli v Jihlavě a Pelhřimově, dál dělám kontaktní kampaň na náměstích měst," řekl krajský lídr Stačilo! na Vysočině Otakar Březina.
Kampaň v kraji se příliš neliší od předchozích. Často jsou vidět billboardy hnutí ANO s jeho předsedou Andrejem Babišem. Na tvář předsedy hnutí Tomia Okamury spoléhá i SPD, na jejichž billboardech je také krajský lídr Radek Koten. Motoristé svou krajskou jedničku Karla Berana prezentují spolu s Filipem Turkem, lídrem ve Středočeském kraji.
I menší plochy jsou plné předvolebních plakátů. První trojici z kandidátní listiny na nich představuje třeba koalice Spolu vedená v kraji ministryní spravedlnosti Evou Decroix (ODS). Kromě tradičních reklamních ploch využívá Spolu i reklamy na autobusech. Víc než dřív se strany snaží využít sociálních sítí. Aktivní je na nich Oborná, Decroix prezentující na nich i ministerskou práci nebo Benjamin Činčila (KDU-ČSL), který se ve svých příspěvcích vyhraňuje i vůči politickým konkurentům. Ve vztahu k justiční vraždě faráře Jana Buly z Rokytnice nad Rokytnou na Třebíčsku třeba varoval před návratem komunistů do Poslanecké sněmovny.
Proti polarizaci společnosti a vzbuzování negativních emocí se v kampani vyjadřují Piráti. Postavili na tom i video, které na sociálních sítích zveřejnili ve čtvrtek. Podle Hajnové se víc než dřív s útočením a nenávistí setkávají kandidáti při osobních setkáních, už to nejsou jen výpady v internetových diskuzích. Řešením podle ní je ptát se po příčinách nespokojenosti konkrétních lidí. „Často je to tím, že lidem chybí dobré vztahy, mají problém zaplatit životní náklady a cítí se odstrčení, že jim nikdo nepomáhá. Myslím si, že v tomhle jsme s naší kampaní letos témata trefili dobře," dodala Hajnová. Piráti postavili program na podpoře bydlení a zlepšování ekonomické situace.
Z pohledu policie je předvolební kampaň na Vysočině zatím klidná. „V našem kraji jsme zatím nemuseli řešit žádnou mimořádnou událost, která by souvisela s předvolebním setkáním představitelů politických stran s občany," uvedla policejní mluvčí Dana Čírtková.