Dlouhé roky řediteloval vývoji obsahu v České televizi, ještě předtím působil v podobné oblasti na komerční Nově. Od května nastoupil do čela VOD segmentu Prima Group, kde bude jeho hlavním úkolem rozhýbat originální produkci streamovací služby Prima+. Dalším hostem podcastu První liga byl audiovizuální manažer Jan Maxa. Jan Maxa (foto) skončil v České televizi po více než 12 letech loni v polovině roku. Letos v únoru dostal nabídku přímo od ředitele Primy Marka Singera stát se ředitelem VOD byznysu stanice. Nejprve však musel počkat na uplynutí konkurenční doložky ČT, která trvala deset měsíců po odchodu z veřejnoprávní televize. Ředitel Singer pak Maxův nástup komentoval následujícími slovy: "Potřebujeme někoho, kdo bude mít lepší cit pro to, jak vybíráme témata. Budeme si více vybírat, jaká témata chceme, a budeme je více zadávat. A ne jako doposud, kdy často čekáme, jaký nápad nám externí producenti přinesou. Přál bych si, aby to bylo více tažené Primou."
Od Maxy se tak na Primě očekává aktivnější výběr témat a dramaturgie, navýšení objemu originálního obsahu Prima+ a hlavně růst počtu předplatitelů platformy, který se aktuálně pohybuje okolo 240 tisíc (všechny tarify dohromady). Jinými slovy, Maxa by měl službu Prima+ "nakopnout" podobným způsobem, jako se to před cca čtyřmi roky podařilo šéfovi vývoje TV Nova Michalovi Reitlerovi u konkurenční platformy Voyo/Oneplay (mimochodem, Reitler byl v ČT Maxův podřízený). "Moje zadání je dát VOD segmentu Primy celkovou a především obsahovou strategii a zajistit jeho co nejdynamičtější růst. Protože to je segment, ve kterém televize Prima i jiné stanice vidí svoji budoucnost," uvedl Maxa.
Recept bude do určité míry podobný, jako ten Reitlerův pro Voyo/Oneplay, tedy kombinace originálních seriálů, reality show (které jsou silné při akvizici nových předplatitelů), dokumentárních cyklů a akvizičního obsahu. "Nemá smysl objevovat Ameriku. Máme s Michalem v krvi něco, co funguje dobře. A funguje dobře, když producentům dáte jasné, ale rámcové zadání. Nemyslím si, že se nemají zadávat konkrétní témata, spíše typ témat. Mám říci jasně, co chci, nabídnout slušné podmínky a stabilitu rozhodování. To znamená nejít ode zdi ke zdi. To autory a producenty trápí nejvíce, když mají nejistotu. A potom ano, aktivní dramaturgie. To znamená, nebát se a najít si čas a prostor dávat na každém projektu velmi aktivně zpětnou vazbu a spolupracovat a snažit se vypiplat to nejlepší, co v tom tématu je," nastínil Maxa.

Podle Maxových představ by pro Prima+ měly vzniknout minimálně čtyři dramatické seriály ročně (během jedné sezóny by mělo dojít k minimálně dvěma premiérám). U reality show je horní limit tři nové tituly za rok. Primácká streamovací služba by se rovněž měla stát partnerem nejméně deseti nových celovečerních českých filmů ročně, tato partnerství pak budou zdrojem dalšího objemného balíku obsahu pro Prima+. "Na placené streamovací služby je třeba lákat tématem, které rezonuje v celé společnosti," myslí si Maxa.
I navzdory podobnému přístupu se Maxův tým bude snažit výrazně se od Voyo/Oneplay odlišit. "Určitě chceme být odlišní pro uživatele. Snažíme se nacházet takové reality formáty jako jsou například Zrádci. V dramatice si myslíme, že je prostor pro odvážnější zpracování témat, než jak jej praktikuje Oneplay," naznačil ředitel VOD segmentu Prima. Součástí Maxova zadání jsou i předpokládaná čísla růst Prima+. V horizontu cca tří a půl roku (do roku 2028) by se počet předplatitelů platformy měl navýšit dvakrát až třikrát. Tedy ze současných 240 tisíc někam nad půl milionu abonentů.