Na tradiční předsezonní tiskové konferenci SK Sigma Olomouc se tentokrát nehovořilo jen o letní přípravě, posilách či ambicích pro novou sezonu. Přes léto se totiž podařilo dotáhnout změnu vlastníka akciové společnosti SK Sigma Olomouc, která je nyní v majetku firmy Sigma Sport. Jejím vlastníkem je Milan Šimonovský , který stojí za holdingem SPL, do něhož spadá známý strojírenský koncern Sigma. Na setkání s novináři tak dorazil právě Milan Šimonovský a také nový předseda představenstva Ondřej Navrátil .
„Jsme dlouhodobými, stabilními partnery fotbalového klubu. Nyní na to jen navazujeme v nové roli. Chceme klub rozvíjet s úctou k jeho slavné minulosti, zároveň však moderně, se vším, co současní fanoušci vyžadují a potřebují. Rozhodně bych chtěl zmínit, že na to nebudeme sami. Podařilo se vytvořit opravdu silnou skupinu partnerů s jasným a silným vztahem k našemu regionu,“ řekl Milan Šimonovský.
Sigma zároveň představila dva nové sponzory – developerskou společnost Redstone podnikatele Richarda Morávka a také energetickou skupinu UCED, spadající do portfolia společnosti CREDITAS. Každá z firem dá fotbalovému klubu 10 milionů ročně.
VIDEO
Proměnou prošla dozorčí rada i představenstvo. „Cílem bylo především oddělení finančního a organizačního úseku od sportovního tak, aby se tyto věci navzájem neprolínaly, ale byly společně koordinovány a kontrolovány. Chtěl bych říct, že úspěšný tým se nemění. Chtěl bych ještě jednou poděkovat sportovnímu úseku našeho klubu za vynikající výsledky, kterých dosáhli v minulém ročníku. Doufám, že v tom budou pokračovat,“ podotkl majitel klubu a doplnil, že věří, že Sigma bude i pro další významné firmy díky změnám atraktivnějším a zajímavějším partnerem. „Hlavní cíle pro budoucnost můžeme popsat jako upevnění pozice v domácí soutěži a hrát pravidelně o poháry a nezklamat v Evropě. Druhým cílem je získat důvěru fanoušků v to, že klub řídíme dobře. Dále chceme se spolkem SK Olomouc Sigma MŽ, městem, krajem a dalšími partnery rozvíjet zázemí a podporu mládeže,“ prohlásil Šimonovský.
Sportovní manažer Ladislav Minář a trenér Tomáš Janotka měli tentokrát při stavění kádru a jednáních s kluby, agenty a hráči nové možnosti. Oproti úspornějšímu režimu předchozích sezon totiž mohli pracovat s větším balíkem peněz a také pro hráče s lákavou vidinou účasti v evropských soutěžích. „Už teď se nám podařilo oproti loňským sezonám podařilo dvojnásobně navýšit rozpočet oproti předchozím sezónám, jsme na částce přes 200 milionů korun. Což ale neznamená, že budeme pořádat nějaké závody na hráčských trzích. Nyní jsme doplňovali kádr na základě dlouhodobých zdravotních absencí, dále zde máme také odchody důležitých hráčů a také musíme reagovat na účast v evropských soutěžích. Chceme do hráčů investovat efektivně s tím, že chceme v kádru nechat místo pro naši mládež. Bavíme se o velké akademii, potřebujeme návaznost do velkého fotbalu. Aby dnešní talenti se měli šanci dostat do nejvyšší soutěže u nás,“ říká předseda představenstva SK Sigma Olomouc Ondřej Navrátil, který působí také jako finanční ředitel ve strojírenské skupině Sigma.
Šéf klubu Navrátil: Chceme být hrdí na naši Sigmu Ten jako klíčový aspekt úsilí mimo zelený trávník vnímá také zatraktivnění klubu pro veřejnost, Sigma chce oslovit nové příznivce a získat si zpět důvěru fanoušků, kteří se z různých důvodů od klubu odvrátili. „Způsob, jak s nimi bylo komunikováno, nebyl asi úplně šťastný. My to chceme dělat jinak. Už jsem měl tu čest se s některými z nich potkat. Bylo to jádro, které vyhlásilo bojkot domácích zápasů v minulé sezoně. Sedli jsme si, pochopil jsem, co mi chtějí sdělit a jakou mají představu. Nejde o nějaké velké nároky. Chtějí, aby se s nimi komunikovalo transparentně a slušně, aby měli pocit, že jsou vítáni. Což samozřejmě jsou. Chceme plný stadion, chceme být hrdí na naši Sigmu, jako značku a celek. Věřím, že se to odrazí na výkonech,“ tvrdí Ondřej Navrátil.
Ten zároveň na konferenci potvrdil, že Sigma angažuje i pracovníka označovaného jako SLO (Supporter Liaison Officer), jehož posláním je být kontaktní osobou a mostem mezi klubem a fanoušky. V plánu je i přesunutí fanouškovského sektoru na tribunu za brankou. „Pracujeme na tom a jméno SLO oznámíme, potřebujeme mít aktivní spojku mezi fanoušky, někoho, komu budou věřit obě strany. Kotel na jižní tribuně si přejí i hráči. Když tam bude prostředí, že třeba soupeř bude kopat penaltu proti našim Ultras, tak to nebudou mít jednoduché. Bude to mnohem lepší než na východní tribuně. Mírným problémem je, že skupiny fanouškovské skupiny se lehce rozdělily. Část z nich chce zůstat na východu, kde se třeba akustika trochu lépe nese a je to pod střechou. Chtěli bychom velký kotel aktivních fanoušků, nemůžeme čekat, že bude na prvním zápase na jihu vyprodáno, ale budeme dělat maximum pro to, aby se tak v budoucnu stalo. A někdy jsme se dočkali i třeba toho, že kotel z jihu přesuneme na ještě větší severní tribunu,“ nastínil dlouhodobou vizi Navrátil.
Sektor fanoušků Sigmy na jižní tribuně při vítězném finále poháru MOL Cup proti Spartě.
Nejen na sociálních sítích zaznívaly v posledních letech výhrady proti sportovnímu manažerovi Ladislavu Minářovi, který kromě zajišťování přestupů a smluv s hráči působil i v představenstvu klubu. Pozici ve statutárním orgánu po změně vlastníků Minář opustil, důležité práci ve sportovním úseku se ale bude věnovat dál. Noví majitelé vyzdvihují jeho přínos pro klub. „Reakce na sociálních sítích vnímáme. Rozumím, že ne každý musí být všem sympatický. Panu Minářovi by ale měli uznat respekt za sportovní výsledky. Nyní tady říkáme, že budeme mít rozpočet 200 milionů, trenér Janotka s panem Minářem dokázali vyhrát Český pohár s polovičním rozpočtem. Dokázali porazit venku Spartu, Slavii i Baník a udělat obrovský úspěch prakticky založený na našich odchovancích. Pokud oddělíme sympatie a práci, tak nikdo v současné době za současných výsledků nemůže rozporovat pozici pana Mináře,“ nesdílí kritický postoj části veřejnosti ke sportovnímu manažerovi šéf klubu Navrátil.
K prvním utkání nového ročníku 1. ligy vyběhnou fotbalisté Sigmy v neděli od 15 hodin v nedalekém Uherském Hradišti, v srpnu se pak program rozšíří o zápasy předkola Evropské ligy. Podle výsledků bude následovat skupinová fáze Evropské nebo Konferenční ligy. Na podzim čeká Hanáky ještě i domácí pohár Mol Cup, ve kterém loni slavili triumf po 13 letech. „Program je vražedný, nejsme na to zvyklí a musíme být připravení tak, abychom byli konkurenceschopní na všech třech frontách,“ dodal trenér Janotka.