Vinted dnes patří mezi nejpopulárnější platformy pro prodej oblečení v Evropě. Miliony lidí zde denně vystavují kousky, které už nenosí – a vydělávají přitom tisíce korun měsíčně. Možná si říkáte, že je to jen pro vyvolené. Pravda je ale jiná: úspěch na Vinted je dostupný všem, kdo se naučí pár jednoduchých pravidel. Inspirujte se tipy zkušených prodejců a proměňte svůj šatník v hotovost i vy!
Než začnete cokoliv prodávat, pořádně si prohlédněte štítky na oblečení. Najdete na nich nejen značku, ale i informace o materiálu, které mohou výrazně ovlivnit cenu. Prémiové materiály jako hedvábí, kašmír nebo vlna mají na trhu vyšší hodnotu a můžete si za ně říct víc. Značkové kousky jsou na Vinted žádané, ale pozor na podezřelé luxusní nabídky – originální štítek je základ důvěryhodnosti.
Unknown block type "googleAd", specify a component for it in the `components.types` option
Načasování je klíč, aby se prodávalo rychle
Správné načasování může rozhodnout o tom, jestli prodáte během pár hodin, nebo budete čekat týdny. Nejlepší čas na přidávání nových inzerátů je podle zkušených prodejců mezi 19:00 a 22:00 od pondělí do pátku – tehdy většina lidí relaxuje s mobilem v ruce. Skvělou volbou je také neděle kolem 11:00 nebo víkend po výplatě, kdy jsou uživatelé aktivnější.
Sezónní oblečení prodávejte vždy před začátkem sezóny. Zimní bundy a svetry v září, letní šaty a sandály v dubnu. Mimo sezónu si je raději schovejte, prodáte je pak rychleji a za lepší cenu. Ideální je oblečení rozložit na postel nebo zavěsit na ramínko před jednobarevnou zeď. Vyhněte se tmavým a rozmazaným snímkům, které odrazují zájemce. Přidejte minimálně pět fotek – přední i zadní stranu, detail štítku, případné vady i zajímavé detaily.
Podle statistik Vinted se lépe prodávají kousky, které jsou vyfocené na postavě. Kupující si tak lépe představí, jak oblečení vypadá v reálu. K popisu přistupujte jako ke krátkému příběhu. Uveďte značku, velikost, materiál, barvu, rozměry a důvod prodeje. Nezapomeňte zmínit i stav (nové, jako nové, drobné známky nošení) a případné vady – kupující upřímnost ocení a vy předejdete reklamacím.
Hlavně říkejte pravdu a inzerujte podle skutečnosti
Přidejte krátký komentář, proč oblečení prodáváte (např. nesedí velikost, změna stylu). Čím více informací, tím méně dotazů a rychlejší prodej! Stanovte cenu podle stavu, značky a aktuální poptávky. Pokud je oblečení jako nové nebo od známé značky, můžete si dovolit vyšší cenu. U běžných kousků buďte realističtí – příliš vysoká cena odradí zájemce. Sledujte podobné nabídky na Vinted a inspirujte se.
Kupující očekávají rychlou odpověď. Kontrolujte aplikaci několikrát denně, odpovídejte na dotazy a buďte vstřícní. Nebojte se přijmout i rozumnou protinabídku – někdy je lepší prodat za nižší cenu, než čekat týdny na ideálního kupce. Osobní přístup a milá komunikace zvyšuje šanci, že vás kupující doporučí dál a vrátí se k vám i příště.
Na balení si dejte záležet. Oblečení by mělo být čisté, vyžehlené a pečlivě zabalené. Přidejte malou kartičku s poděkováním nebo drobný dárek – kupující to ocení a rádi vám dají pozitivní hodnocení. Každý úspěšný prodej je šancí získat pozitivní hodnocení. Buďte slušní, spolehliví a po dokončení obchodu kupujícího slušně požádejte o zpětnou vazbu. Čím více kladných recenzí, tím větší důvěra a vyšší šance na další prodeje.