<p>Podle Hnízdila byla studie variant obchvatu dokončena v roce 2024. Z ní vzešla jako nejvhodnější varianta, že obchvat povede tunelem. Spočívá v tom, že by se zhruba na úrovni čtvrti Bohatice, v místech, kam dnes ústí výpadovka na Prahu, průtah zanořil do skály a vedl tunelem až do čtvrti Dvory a opět se napojil na druhém konci města na dálnici D6. V dubnu letošního roku zadal ministr dopravy zpracování ekonomického vyhodnocení této varianty a na konci srpna bylo vyhodnocení dokončené.</p> <p>Výsledky ale nejsou pozitivní. Přínosy tunelového řešení obchvatu Karlových Varů by se podle ekonomického hodnocení za 30 let nevyrovnaly pořizovacím a provozním nákladům.<em> "Hlavními důvody negativního výsledku jsou vysoké stavební náklady, které se odhadují na 17,8 miliardy korun, ale také provozní náklady tunelového řešení, které by byly asi 100 milionů korun ročně. V tunelu by se zvýšila rychlost ze současných 70 kilometrů za hodinu na průtahu jen na 80 kilometrů za hodinu. A je tu i nízká intenzita dopravy," </em>popsal hlavní nedostatky tunelového řešení Hnízdil.</p> <p>Podle posledního sčítání aut před pěti lety na průtahu Karlovými Vary projede průměrně 20 tisíc aut denně a v nejfrekventovanějším místě u obchodního centra Lidl až 34 tisíc aut za den. Propočty ukázaly, že by intenzita dopravy mohla vzrůst v roce 2024 na 40 tisíc nebo až 50 tisíc aut denně. Z toho ale tranzitní doprava tvoří jen asi 25 procent.</p> <p>Vedení kraje však naléhá na ministerstvo, aby řešení obchvatu lázeňského města neodkládalo a hledalo východisko. <em>"Obchvat Karlových Varů je klíčovou stavbou pro celý region. Bez něj se město stane dopravní bariérou a výrazně vzroste zátěž nejen v centru, ale i v přilehlých částech. Proto považujeme za zásadní, aby byl projekt zařazen mezi priority státu a aby byla zajištěna jeho realizace souběžně s dostavbou dálnice D6,“ </em>uvedl náměstek hejtmanky Karlovarského kraje <strong>Martin Hurajčík </strong>(ANO).</p> <p><em>"Je naprosto nepochopitelné, že se otázce obchvatu dosud nevěnovala dostatečná pozornost. Zastupitelstvo Karlovarského kraje proto přijalo usnesení, kterým jsme vyjádřili jasnou podporu obchvatu a účasti na dalších jednáních s ministerstvem a Ředitelstvím silnic a dálnic,“</em> doplnila hejtmanka <strong>Jana Mračková Vildumetzová </strong>(ANO).</p> <p>V současné době stavbaři dokončují úseky dálnice D6 v Karlovarském kraji a podle předpokladů by se dálnice měla dostat ke Karlovým Varům v roce 2028. Zároveň se připravuje rozšíření silnice I/13 na Chomutov. Dokončena by měla být kolem roku 2035. Obě silnice se sbíhají na konci Karlových Varů a ústí do průtahu města, který má čtyři pruhy, ale bez odstavného pruhu. V případě oprav nebo nehod je tak průtah zablokovaný někdy i na hodiny. Pokud by se obchvat Karlových Varů řešil až po dostavbě I/13, mohl by přijít na řadu někdy okolo roku 2040. A to je podle vedení kraje pozdě.</p>