Mercedes-Benz nově definuje svůj přístup k elektromobilům s inovacemi, které mohou změnit pravidla hry. Jeho elektrický Mercedes-Benz CLA slibuje dojezd a spotřebu paliva, které překonávají mnoho jeho konkurentů. Vizí Mercedesu je vůz, který minimalizuje potřebu dobíjení a přibližuje se bezstarostné jízdě.
Elektrický Mercedes-Benz CLA chce s baterií o kapacitě 85 kWh dosáhnout dojezdu téměř 800 km, což se projeví extrémně nízkou spotřebou paliva mezi 12,2 a 12,5 kWh/100 km. Tento model se zdá být duchovním nástupcem prototypu Mercedes-Benz Vision EQXX, u něhož byla prioritou aerodynamická účinnost a vysoká hustota energie akumulátoru, aby bylo dosaženo minimální spotřeby paliva.
Strategie Mercedesu nespočívá pouze ve zvýšení kapacity baterií, ale v optimalizaci využití dostupné energie. Tento přístup kontrastuje s trendem mnoha výrobců zvyšovat kapacitu baterií nad 100 kWh, aby se prodloužil dojezd.
Navzdory kritice a debatám o přechodu na elektromobily Mercedes nadále investuje do spalovacích motorů. Jeho generální ředitel zastupující asociaci ACEA požádal Evropskou komisi o flexibilitu při zavádění elektromobilů. Mercedes nicméně pokračuje v posouvání hranic inovací pomocí modelů, jako je Mercedes-AMG Concept GT XX, koncepční vůz, který posouvá technologie značky k novým hranicím.
Na konci 60. let minulého století představil Mercedes revoluční koncepční vůz Mercedes C111. Během svých čtyř generací se tento vůz stal zkušebnou pro inovace společnosti, od vznětových motorů až po rotační motory.
Mercedes-AMG Concept GT XX byl představen v ikonické oranžové barvě modelu C111. Tento prototyp s výkonem 1 360 koní dosahuje maximální rychlosti 360 km/h a jeho zvuk simuluje motor V8, ačkoli se nenachází pod jeho kapotou.
Aby byl tento prototyp nejvýkonnějším a nejrychlejším vozem Mercedes-AMG, využívá tři axiální motory (jeden na přední nápravě a dva na zadní) a ponorem chlazenou baterii s 800voltovou architekturou, která umožňuje nabíjení až 850 kW. To mu umožňuje obnovit dojezd 400 km za pouhých pět minut. Vůz má aerodynamický koeficient 0,198, což téměř odpovídá modelu Lucid Air (0,197), a uzavřené ráfky, které snižují turbulence a optimalizují proudění vzduchu. S těmito vlastnostmi vyjel Mercedes na testovací dráhu, aby demonstroval potenciál modelu Concept AMG GT XX.
Mercedes podrobil svůj Concept AMG GT XX osmidennímu testu na testovacím okruhu Nardò, který je proslulý svou rychlostí a kde Mercedes C111-IV překročil rychlost 400 km/h (250 mph). Concept AMG GT XX opakovaně projel okruh dlouhý 12,68 km. Za osm dní Mercedes-AMG Concept GT XX objel okruh kolem světa a ujel 40 075 km za 7 dní, 13 hodin, 24 minut a 7 sekund. Vůz dále pokračoval a překročil hranici 25 000 kilometrů.
Během cesty Mercedes překonal 25 rekordů v dálkových jízdách. Za prvních 24 hodin ujeli 5 479 kilometrů, čímž překonali předchozí rekord o 1 518 kilometrů. Strategie byla jednoduchá: řidič udržoval cestovní rychlost 300 km/h, a když se baterie vybila, dobíjeli na 850 kW.

Zdroj: Youtube.com
Mezi klíče k úspěchu Mercedesu v těchto distančních rekordech patřilo zásadní chlazení. Používají inovativní systém přímého kapalinového chlazení baterie s centrálním koncentrátorem, který rozděluje chlazení podle potřeb jednotlivých komponent. Systém je napojen na hlavní chladič a dva chladiče v podbězích kol vpředu, což umožňuje přesné a účinné chlazení.
Test byl založen na třech pilířích: chlazení, aerodynamice a době dobíjení. Pro maximalizaci výkonu Mercedes instaloval středněnapěťové vedení, transformátory a vlastní dobíjecí stanice s koncentrátorem pro dobíjení s vysokým výkonem vyvinutým ve vlastní režii. Práce trvaly téměř tři měsíce a jejich výsledkem byly tři nabíječky o celkovém výkonu 2,5 MW.
Průměrný nabíjecí výkon činil 850 kW, ačkoli doba nabíjení ani procento dosaženého stavu baterie na každé zastávce nejsou uvedeny, takže přesná kapacita baterie zůstává záhadou.