<p>Náměstek primátora <strong>Adam Lenert</strong> (ANO) míní, že na provoz taxislužeb to nebude mít velký vliv.<em> "Dneska taxislužba spíš funguje na aplikace a přivolání."</em></p> <p>Od příštího roku chce radnice zrušit nejfrekventovanější stanoviště taxi v Liberci, které je u terminálu MHD ve Fügnerově ulici, a z osmi na dva snížit počet stání pro taxíky u historické radnice na náměstí Dr. E. Beneše.<em> "Čtyři stání přibydou do červené placené zóny pro občany, protože tady u radnice je po tom velká poptávka,"</em> uvedl náměstek. Další dvě místa uvolněná taxikáři podle něj využijí pro parkování zásobovacích vozů. <em>"To bude sloužit zejména kurýrním službám a zásobování v pěší zóně. Tady jsme reagovali na podněty od obchodníků,"</em> dodal náměstek. Liberec od letošního jara výrazně omezil časy, kdy mohou zásobovací vozy do pěších zón vjíždět.</p> <p></p> <p>Vyhrazená stání pro vozidla taxi chce mít vedení radnice v centru už jen v dalších třech ulicích. Tři místa by měla zůstat u vlakového nádraží, dvě v ulici 1. máje poblíž kulturního domu a nová dvě místa budou v Revoluční ulici. Pro taxikáře ale budou k dispozici zřejmě jen přes noc. Výhodou nového systému pro provozovatele taxislužeb podle Lenerta bude, že nebudou muset platit 20.000 korun ročně za pronájem jednoho stání jako dosud.<em> "Pro taxikáře to znamená úsporu za placení parkovacích stání, byť chápu, že by parkovacích stání asi chtěli víc,"</em> řekl.</p> <p>Zatím má vedení města schválený záměr a s provozovateli taxislužeb o změně nejednalo. <em>"Samozřejmě čekám, že nějaká část nespokojenosti bude, a jsme ochotní se o tom bavit. Nemám problém komukoliv to vysvětlit, ale jiný systém prostě není možný,"</em> dodal náměstek.</p>