<p>Za čtyři a půl roku od spuštění systému OneTicket se z této služby stal nepostradatelný pomocník pro všechny, kdo pravidelně cestují vlakem a nechtějí řešit, u kterého dopravce si mají koupit lístek. Podle aktuálních údajů společnosti Cendis, která za systémem stojí, padl milník deseti milionů prodaných jízdenek právě tuto neděli. </p><p>Symbolicky šlo o jízdenku z Českého Krumlova do Rokycan, zakoupenou v e-shopu na pondělí 14. července. Největší zájem o jednotné jízdenky je na trasách, kde působí více železničních společností – například mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, kde bylo prodáno už přes 68 tisíc lístků. Dalšími oblíbenými úseky jsou Děčín – Ústí nad Labem a Pardubice – Praha.</p><h2>Moderní nákupní trendy a rozšiřující se nabídka</h2><p>Zajímavým trendem posledních měsíců je rostoucí obliba digitálních způsobů nákupu. Přestože více než polovina cestujících stále dává přednost tradičním pokladnám na nádražích, podíl nákupů přes internet a mobilní aplikaci OneTicket stoupá a na konci května 2025 dosáhl už 26 procent. To je nárůst o dva procentní body oproti konci minulého roku. </p><p>Stále populárnější je také možnost pořídit si jízdenku přímo u průvodčího ve vlaku, tuto variantu využívá téměř pětina cestujících. Nechybí ani jízdenkové automaty, které najdete nejen na větších nádražích, ale i přímo ve vlacích. Jednotná jízdenka je výhodná zejména pro ty, kteří často přestupují mezi různými dopravci. S OneTicketem už není potřeba řešit, u koho si koupit lístek – stačí jeden, který platí na všechny běžné spoje v Česku. Systém podporuje jak jednorázové cesty, tak dlouhodobé varianty pro pravidelné dojíždění nebo neomezené cestování v určitém období. </p><h3>OneTicket sjednocuje českou železnici</h3><p>V polovině června se do systému zapojil i dopravce Leo Express, což znamená, že OneTicket lze využít téměř na všech vlakových spojích v zemi. České dráhy, RegioJet, Arriva a další velcí hráči jsou v systému už delší dobu. Jednotný tarif platí i v komerčních vlacích, i když cena bývá obvykle o něco vyšší než u jednotlivých dopravců.</p><p>Systém OneTicket byl spuštěn v prosinci 2020 a jeho popularita stále roste, přestože loni došlo k mírnému poklesu počtu prodaných jízdenek o tři procenta. Naopak celková hodnota prodaných lístků meziročně vzrostla, což ukazuje na rostoucí zájem o delší nebo dražší cesty. Jedno je jisté – čeští cestující si pohodlí a jednoduchost jednotné jízdenky oblíbili a železniční doprava v Česku se díky tomu stává stále dostupnější a modernější.</p>