Vyhledávač Google nám nyní v některých zemích umožňuje vybrat si oblíbené zdroje zpráv a maximálně si tak přizpůsobit vyhledávání.
Tiše, někdy téměř bez ohlášení testů a změn, které zavádí, je pravdou, že gigant Google pokračuje ve spolupráci se svými nejreprezentativnějšími službami, aby zlepšil především zážitek ze svého vyhledávače, nakonec služby, která dala Googlu od počátku smysl, ale nyní využívá téměř nekonečný potenciál umělé inteligence (AI) a možnosti personalizace ze strany uživatelů. Není divu, že jeho kanál Discover již nějakou dobu testuje důležité nové funkce, jako je integrace sociálních sítí a multimediálního obsahu.
Tentokrát o velkém vylepšení, kterého se vyhledávač Google dočká, informovala společnost z Mountain View na svých oficiálních blozích, kde nám v článku podepsaném Zahrou Barnes dává několik tipů, jak optimalizovat uživatelský zážitek při vyhledávání informací nebo jakéhokoli obsahu na Googlu. Jeden z těchto tipů hovoří o experimentální funkci známé jako „Oblíbené zdroje“, která umožňuje určit zdroje informací, které se nám nejvíce líbí.
Takto fungují „Oblíbené zdroje“ ve vyhledávači Google
Přesněji řečeno, způsob použití funkce ‚Oblíbené zdroje‘ je tak jednoduchý, že provedete vyhledávání, které aktivuje panel Zprávy v hlavní části. Tam uvidíme, že je nyní možné přidat hvězdičku k článkům zdrojů, které se nám nejvíce líbí nebo které nejlépe odpovídají tomu, co jsme chtěli najít, takže se Google postupně učí z našich zkušeností s postupným vyhledáváním.
Obrázky sdílené společností Google předpokládají něco jako sekundární sekci zpráv, která bude věnována výhradně výsledkům zdrojů označených jako preferované, i když mnoho podrobností není a nemůžeme si být jisti, zda bude existovat.
Problémem je prozatím velmi omezené testování, kdy je možnost „Oblíbené zdroje“ povolena pouze pro některé uživatele v USA a Indii. Nicméně možnost, že budeme mít nějaké možnosti přizpůsobení veledůležitého a velmi tajného vyhledávacího algoritmu společnosti Google, nás již činí optimističtějšími pro blízkou budoucnost.
Společnost Google a její vztahy s médii se totiž postupem času zhoršují. V současné době změny jeho algoritmu a způsob, jakým většina z nás konzumuje informace na svých zařízeních, zejména prostřednictvím push notifikací a kanálu Discover, přispěly k tomu, že Google tak či onak „kontroluje“ média, která uspějí, a ta, která přežijí, tím, že přesně studují a velmi dobře pracují na tom, jak se ve vyhledávači umístit.
Všechny triky, které Google sdílí pro svůj vyhledávač
Kromě této nové možnosti „Oblíbené zdroje“, kterou bychom měli brzy vidět v našich zařízeních a kterou samozřejmě rádi uvítáme, se Google podělil o další triky a pomůcky pro vyhledávač, které nyní shrneme, aby nezůstaly v nedohlednu.
1. Můžete sledovat vyvíjející se témata
Pokud zapnete personalizované vyhledávání a budete opakovat témata, která jste již dříve vyhledávali, Google bude aktualizovat Příběhy a Co lidé říkají a zobrazovat vám nový obsah a označovat obsah, který jste již četli.
2. Pokračujte tam, kde jste naposledy skončili
Pokud chcete rychle navštívit oblíbené stránky, Google dokáže rozpoznat výsledky, které často zadáváte, a při přizpůsobení vyhledávání je povýšit na vyšší pozici. Budete je tak moci otevřít mnohem rychleji.
3. Sledujte své oblíbené sporty a týmy
Již nějakou dobu můžete v možnostech vyhledávače Google vybrat své oblíbené týmy v oblíbeném sportu, takže vás Google sám může v reálném čase informovat o výsledcích, skóre a zajímavostech všech zápasů.
4. Zvýrazněte svůj styl, aby vám Google mohl doporučit oblečení
Pokud často vyhledáváte oblečení, boty nebo jiný typ doplňků, můžete si výsledky, které se vám nejvíce líbí, uložit do „Oblíbených stylů„. Vyhledávač Google se naučí váš osobní styl, aby vám mohl při dalším vyhledávání jakéhokoli produktu doporučit více personalizovaných možností nakupování.
5. Váš nákupní kanál může být mnohem osobnější
Nákupy Google nám také umožňují vybrat témata zájmu, jako je móda, hry, dekorace a mnoho dalších, takže personalizovaný kanál videí a produktů, který se nám zobrazuje na domovské stránce, nám vždy zobrazuje věci související s našimi preferencemi. Budete tak moci lépe a více prozkoumat, jaké produkty by vás mohly zajímat, nejlepší nabídky i trendy a módu v každém vybraném tématu.
Tato možnost nám umožňuje doplnit hlavní sekci Zpráv Google o výsledky vyhledávání, ale vždy s ohledem na naše preferované zdroje informací jako první, čímž se vyhneme klasickým médiím zneužívajícím clickbait a umožníme co nejvíce přizpůsobit zážitek našemu vkusu.
Kromě toho Google neustále inovuje, aby zlepšil uživatelský zážitek. Nedávno zavedl hlasové vyhledávání a využití umělé inteligence k lepší interpretaci uživatelských dotazů, což umožňuje přesnější a relevantnější výsledky. Pracuje také na integraci rozšířené reality (AR) do vyhledávání, což uživatelům umožní interakci s 3D objekty přímo z mobilních zařízení. Tyto inovace jsou součástí snahy společnosti Google zůstat na špici v oblasti technologií a poskytovat užitečné a dostupné nástroje pro každého.