Dosáhnout 13 milionů zhlédnutí a vygenerovat 7,6 milionu dolarů (159,6 milionů korun) během sedmi hodin vysílání je milník, na který nedosáhne jen tak někdo. Někteří by dokonce mohli tvrdit, že ani ti nejlepší youtubeři a influenceři nedokážou dosáhnout takových čísel za méně než 10 hodin vysílání. V Číně se však tímto úspěchem podařilo dokázat dvě věci: že značky mají stále menší potřebu obvyklých hvězd YouTube a na druhé straně, že bublina tvůrců obsahu v zemi brzy splaskne.
Nejpřekvapivější na celé věci nejsou ohromující čísla, ale skutečnost, že za zmíněným vysíláním, v rámci stále sílícího trendu v asijském gigantu, nestál žádný skutečný influencer. Virtuální lidé, kteří jsou schopni udržovat živé video 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, 365 dní v roce, začali přebírat vedení nad těmi tradičními.
13 milionů zhlédnutí za šest hodin
Za tímto fenoménem stojí další, který je naštěstí pro západní youtubery a influencery ještě daleko za námi. V Číně se vysílání stalo zdrojem peněz pro společnosti, kterým se díky videím a živému prodeji podařilo zajistit, že bude každý třetí prodej na internetu uskutečněn prostřednictvím těchto kanálů. To, co začalo jako záminka, aby si tradiční streameři mohli odpočinout, zatímco se kolo dál točí, je postupně pohlcuje.
Příkladem může být případ společnosti Brother a jejího prodeje tiskáren, které se po výměně lidských moderátorů za virtuální podařilo zvýšit míru prodeje o 30 % a vygenerovat 2 500 dolarů (52 500 Kč) za pouhé dvě hodiny živého vysílání. Není to jediná značka, která se rozhodla přeskočit tvůrce obsahu, a zatímco se případy v Číně hromadí čím dál víc, mimo Čínu začínají do formátu živého nakupování fušovat i giganti jako Zara, aby zjistili, zda má své místo i na Západě.
Navzdory obrovským číslům však virtuální influencerská revoluce stále čelí řadě výzev. Zaprvé je to otázka bezpečnosti, kdy zprávy v chatu mohou porušit zavedený scénář a způsobit, že při pokusu o interakci s obdrženými komentáři budou 46 sekund váhat. Za druhé, studie ukazují, že alespoň prozatím nejsou schopny nahradit všechny případy tvorby obsahu.
Po analýze souboje mezi lidskými a virtuálními moderátory studie ukázala, že peněžní metrika je lepší, ale pouze u specifického spotřebního zboží, jako je spotřební zboží nebo elektronika, zatímco v ostatních kategoriích, jako je móda, volný čas a luxusní zboží, stále vedou tvůrci obsahu.

Zdroj: Youtube.com
Nevýhodou je právě to, že navzdory těmto závratným číslům jde stále o rostoucí fenomén, takže je těžké předvídat, kam až zajde a jak změní ekosystém, ale především do jaké míry se mu podaří dále růst, než pohltí tradiční spotřebu mimo tento boom novinek
Technologie, která stojí za virtuálními lidmi, se navíc neustále vyvíjí. Pokroky v oblasti umělé inteligence a počítačové grafiky umožnily, aby tito avataři byli stále realističtější a dokázali přirozeněji komunikovat s diváky. To však také vyvolává etické otázky týkající se autenticity a důvěryhodnosti, protože spotřebitelé si nemusí být vědomi, že komunikují s virtuální entitou, a nikoli se skutečným člověkem.