<h5><span><strong><span>„Nemohu o tom mluvit.“ Ferrari tiše řeší poruchu, která dusí Leclerca i Hamiltona</span></strong></span></h5> <p>Velezkušený britský pilot má v kariéře čísla, která vyrážejí dech. Jak připomněl i portál <a href="https://f1news.cz/novinky/prokleti-spa-francorchamps-lewis-hamilton-veri-v-obrat.qhw3v1ns" target="_blank" rel="noopener noreferrer">f1news.cz</a>, z 368 startů v královně motorsportu odstoupil jen ve dvaatřiceti případech, tedy v pouhých 8,7 % závodů.</p> <p>Přesto se najde místo, kde na něj smůla seděla častěji než jinde. Je to tak, jde o legendární Spa. Právě tady musel Hamilton vzdát už pětkrát, což je nejvíc ze všech tratí, kde závodil.</p> <p>Když však dojede do cíle, je Spa jeho pevností. Průměrná pozice v cíli? 2,23. Lepší bilanci tu nemá ani na milovaném Silverstonu, Hungaroringu či v Kanadě.</p> <h6><span><strong>Statistiky Hamiltona na Spa‑Francorchamps:</strong></span></h6> <h6>Celkem startů: 18 (od roku 2007 do 2024)</h6> <h6>Z toho DNF (nedokončené závody): 5 – nejvíce na kterémkoli okruhu</h6> <h6>Vítězství: 5 (2010, 2015, 2017, 2020 a 2024 – po diskvalifikaci Russella)</h6> <h6>Stupně vítězů: 13 z 18 startů – včetně dvou čtvrtých míst (2007, 2023)</h6> <h6>Průměrná pozice: 2,23, což je lepší než na většině jiných tratí</h6> <p>Ze třinácti dokončených závodů tu vyhrál pět, včetně triumfu v roce 2023, který byl definitivně potvrzen po diskvalifikaci George Russella. Pokud dojel, od debutu v roce 2007 až po loňskou čtvrtou příčku, téměř vždy stál na stupních vítězů.</p> <p>Smůla ho tu ovšem už několikrát tvrdě zasáhla. Od kolizí v Les Combes až po slavnou nehodu s Romainem Grosjeanem, která vyvolala hromadnou havárii, či kontakt s Fernandem Alonsem v roce 2022. Spa je tak pro něj tratí extrémů, buď euforie, nebo velký smutek.</p> <p>Hamilton teď navíc řeší i vlastní formu. Ve Ferrari stále čeká na první podium a jeho poslední umístění v TOP 3 sahá neskutečných 14 závodů zpět až do Velké ceny Las Vegas 2024, kde dojel druhý za Russellem.</p> <p>Právě zde by mohla přijít změna. Ferrari totiž nasazuje nový balíček pro zadní zavěšení, který byl otestován v Mugellu. Úprava umožní snížit světlou výšku a zvýšit přítlak díky efektivnějšímu využití podlahy. Pro Hamiltona i Charlese Leclerca to může znamenat zásadní posun v boji o přední příčky. </p> <p><iframe width="500" height="645" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen"></iframe></p>